malinotities 2013, 1 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mirjam Zaat - WaarBenJij.nu malinotities 2013, 1 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mirjam Zaat - WaarBenJij.nu

malinotities 2013, 1

Door: Mirjam Zaat

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

15 December 2013 | Nederland, Amsterdam

Lijstjes beginnen zich in mijn hoofd te vormen:
- aanpassen van het werkboek, dat we in 2006 maakten, drukken gaan we niet meer doen...
- nagaan of er plakbriefjes in verschillende kleuren te koop zijn in Bamako
- een hoofdlampje kopen
- onze goede vriend Sadia nog minstens drie keer mailen
- cadeautjes kopen voor zijn kinderen en die van Moussa
- .....
- .....

Voor mensen die niet weten wat we in Mali gaan doen even kort. Mijn collega Marie Reehorst en ik gaan een training geven van 4 dagen in Pays Dogon, van 2 tot 5 januari 2014. Er komen 40 leerkrachten uit Sangha en omgeving. Gemiddelde klassegrootte 60 tot 80 kinderen.
In 2006 zijn we voor het laatst geweest. Ook toen trainden we leerkrachten in de methodiek van Taalvorming. Sinds die tijd is Taalvorming levend gehouden door vooral Sadia Magassouba van GADS, een plaatselijke NGO. Er zijn nog een aantal leerkrachten in het land die Taalvorming gebruiken in hun klassen. We trainden toen ook een aantal leerkrachten uit Pays Dogon, we zijn heel benieuwd of we die weer in de cursus tegenkomen.
Jarenlang was er geen financiering voor training van ons maar nu wel! De stichting Bloemendaal-Dogon bouwde al een aantal scholen in het gebied en financiert nu dat er ook ín die scholen zo goed mogelijk onderwijs gegeven wordt. Aagje Nicolaas en Liesbeth Spigt gaan deze stichting gaan ook mee. 27 december vertrekken we.
In deze notities zal ik onregelmatig schrijven wat ik zie, hoor en denk.

• 22 December 2013 - 21:57

Herman Divendal:

Vanaf 27 december gaan jullie naar Mali, tot hoe lang zijn jullie daari?

• 26 December 2013 - 16:10

Marion:

Lieve Mir en Marie, een hele goede reis morgen!